سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۵۰:۲۰

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه
مهار آلودگی نفتی آب رودخانه کرخه

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه گفت: مهار آلودگی نفتی سرشاخه‌های کرخه از خطر آلوده شدن حدود یک میلیارد مترمکعب آب کرخه جلوگیری کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، در مناطق نفت‌خیزجنوب، فریدون صالحی فر در همایش تخصصی نفت، آب، محیط‌زیست در سرای همایش‌های سد و نیروگاه کرخه که با حضور شماری از مسئولان و کارشناسان این حوزه‌ها، برگزار شد، افزود: شهرستان اندیمشک با ظرفیت ذخیره‌سازی ١٠،٥ میلیارد مترمکعب آب ‏در سد دز (ذخیره ٣،٥ میلیارد) و سد کرخه با ذخیره ٧ میلیارد مترمکعب از شهرهای پرآب، مهم و اقتصادی کشور است. وی اظهار کرد: آلودگی نفتی سرشاخه‌های کرخه تهدید مهمی برای محیط‌زیست، کشاورزی و آب شرب چندین استان بود که با تلاش و ‏مدیریت بموقع مسئولان این مشکل مهار شد. صالحی گفت: اگر آب آلوده وارد تونل دشت عباس و محل اصلی تامین آب کشاورزی می‌شد، در این صورت، خسارت سنگینی به اقتصاد استان و کشاورزان وارد می‌شد. مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه افزود: با توجه به اهمیت موضوع، وزارتخانه‌های نفت و نیرو با تشکیل یک کمیته مشترک و بررسی راهکار لازم باید از بروز مشکلات ‏مشابه پیشگیری کنند.

وی اظهار کرد: نبود جانمایی و نداشتن نقشه از خطوط نفتی که از کنار سدها و منابع آبی عبور کرده از نواقص مهمی بوده که در برنامه‌ریزی اجرایی و کارهای عمرانی در حوزه‌های آب و نفت تاثیر نامطلوب دارد. صالحی گفت: حدود ٧٥ درصد آب‌های قابل ذخیره در خوزستان بوده و حدود ٩٠ درصد سدهای بزرگ کشور نیز در این استان هستند که این امر ‏لزوم هماهنگی بین متولیان نفت و آب را در این استان مضاعف می‌کند. شکستگی خط انتقال مواد نفتی در محدوده استان‌های خوزستان و لرستان در سه هفته پیش، موجب ورود گازوییل به بخش‌هایی از سرشاخه‌های کرخه شده بود. رودخانه کرخه سومین رود بزرگ کشور پس از کارون و سفیدرود است، این رودخانه که از کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد پس از طی مسیری نزدیک به ‏‏٧٥٥ کیلومتر در جهت جنوب‌ غربی وارد تالاب هورالعظیم می‌شود.



  کد خبر : 332
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :